English|فارسي| سایت اصلی دانشگاه      امروز: چهارشنبه ٢٦ مهر ١٣٩٦

ضوابط مندرج در آئين نامه فرصت مطالعاتي

 


ماده 1


  استادان، دانشياران و استادياران تمام وقت رسمي قطعي آموزشي يا پژوهشي دانشگاهها مي توانند از اين دوره در هر نوبت حداقل سه ماه و حداكثر 12 ماه استفاده نمايند.

  استفاده مربيان و اعضاي هيئت علمي رسمي آزمايشي صرفاً از دوره فرصت مطالعاتي در داخل كشور برابر مفاد اين آئين نامه بلامانع است.

ماده 2

  دانشگاه يا موسسه اي به عنوان موسسه ميزبان داخل يا خارج از كشور جهت انجام دوره قابل قبول است كه مورد تائيد دانشگاه محل خدمت عضو هيئت علمي باشد.

 


ماده 3


  درخواست متقاضي جهت استفاده از دوره فرصت مطالعاتي خارج از كشور پس از كسب نظر مدير گروه آموزشي مربوطه و تائيد رئيس دانشكده و يا موسسه براي بررسي كارشناسي به حوزه معاونت پژوهشي دانشگاه ارسال و نتيجه پس از طرح در شوراي پژوهشي جهت اخذ تصميم به رئيس دانشگاه اعلام مي گردد. رئيس دانشگاه در صورت موافقت با اعطاي دوره فرصت مطالعاتي بايد مراتب را جهت اقدامات لازم به معاونت تحقيقات و فنآوري منعكس نمايد.

  استفاده از دوره فرصت مطالعاتي خارج از كشور مجاز به ثبت نام و ادامه تحصيل در دوره هاي تحصيلي براي اخذ مدرك دانشگاهي نمي باشد و در اين مدت فقط از مقرري ارزي مربوط به هزينه زندگي و حق تكفل و عائله مندي مي تواند استفاده نمايد.

  هزينه هاي بيمه درماني جهت متقاضي و اعضاي خانواده همراه وي براساس سقف تعيين شده توسط مراجع ذيصلاح قابل پرداخت خواهد بود.

 


ماده 4


  متقاضي در قبال استفاده از دوره فرصت مطالعاتي خارج از كشور بايد به موجب سند رسمي تعهد نمايد كه به مدت سه برابر زمان استفاده از دوره در دانشگاه متبوع خدمت نمايد. به منظور حسن اجراي اين تعهد، متقاضي بايد به ميزان دو برابر كل هزينه هاي ارزي و ريالي كه قرار است در طول استفاده از دوره فرصت مطالعاتي دريافت دارد تعهد بسپارد. چگونگي اخذ تعهد به عهده دانشگاه متبوع مي باشد.

 


ماده 5


  حقوق و مزاياي اعضاي هيات علمي كه از دوره فرصت مطالعاتي داخل كشور استفاده مي نمايند، مطابق با آئين نامه ماموريت ها توسط دانشگاه مبدا پرداخت خواهد شد. واحد ميزبان حتي الامكان تسهيلات رفاهي نظير مسكن را براي اين اعضا فراهم خواهد نمود.

 


ماده 6


  در دوره داخل كشور هزينه رفت و برگشت متقاضي و خانواده وي (حداكثر 5 نفر با احتساب متقاضي) يك بار در طول مدت استفاده از هر دوره از محل اعتبارات دانشگاه مبدا قابل پرداخت مي باشد.

 


ماده 7


  استفاده كننده از دوره فرصت مطالعاتي موظف است گزارش پيشرفت مطالعه و تحقيقات خود را به فواصل معيني كه در هنگام اعزام و در هر مورد تعيين خواهد گرديد (حداقل در فواصل زماني سه ماهه) به دانشگاه متبوع خود ارسال نموده و حداكثر 2 ماه پس از پايان دوره نيز گزارش جامع فعاليت هاي علمي و پژوهشي خود در طول دوره را به دانشگاه مربوطه تسليم نمايد.

  انصراف از ادامه انجام دوره فرصت مطالعاتي(پس از آنكه متقاضي بخشي از آن را انجام داده است) به عنوان يك بار استفاده از دوره براي وي محسوب مي گردد.

  در صورتي كه عضو هيئت علمي پس از اتمام دوره فرصت مطالعاتي به موقع خود را به دانشگاه متبوع معرفي ننمايد، غايب محسوب و برابر مقررات با وي رفتار خواهد شد.